חצר אנגלית

תוכן עניינים:

אם שמעתם פעם על המושג חצר אנגלית ותהיתם במה מדובר, כדאי שתדעו כי חצר אנגלית היא פתח אוורור שנועד לקומת המרתף. באמצעות הנמכת הקרקע, התקנת רשת מתכת שנקראת גם: שבכה, מתחת לחיפוי, פתיחת חלון והמיגון של הפתח שנמצא מעל הקרקע. כך נוצר הפתח המיועד. במידה ומעוניינים להפוך את החצר לחלל שניתן לגור בו בנוחות עם אוורור טבעי ואור יום, רצוי לאפשר לשמש לחדור אליו ולאוויר להיכנס פנימה. כיצד עושים זאת? באמצעות חפירה של מעין פיר סביבות פתח המרתף. ככל שהפיר יהיה רחב יותר ורחוק יותר, כך תיווצר מעין חצר פנימית. חצר זו קרויה: חצר אנגלית.

 

חצר אנגלית- מה צריך לדעת?

בשפה המקצועית חצר אנגלית מוגדר כשטח בחצר בניין שהמפלס שלו מתחת למפלס הקרקע או המדרכה הסמוכה, המיועד לספק אור ואוורור לשטחים וחללים במרתף הבניין. כאמור, החצר האנגלית נועדה לאוורר את חלל המרתף ולהכניס אור טבעי לאותם חדרים הממוקמים במרתף. כמו כן, פעמים רבות הפתח משמש גם לטובת יציאה נוספת או עבור יצירת גינת נוי.  אם אתם תוהים מדוע החצר המדוברת קרויה חצר אנגלית, אין לכך תשובה ברורה אך ככל הנראה האנגלים היו הראשונים להשתמש באלמנט הזה. יחד עם זאת, כאשר מדברים על "חלון אנגלי" באנגליה, ידוע לכולם כי מדברים על חלונות עם סורגים עדינים שזכוכית משובצת ביניהם. באזורים אחרים בעולם כאשר מדברים על חלון אנגלי מתכוונים לחלונות בעלי שלושה כנפיים המוכרים גם כחלונות מפרץ. כאשר מדברים בישראל על "חלון אנגלי" הכוונה היא לחלון המצוי בתוך הקיר של המצרף ומתחת לפני הקרקע. לפעמים החלון האנגלי כולל רשת שפרוסה על פני הקרקע או שתוחמת אותו. כידוע, תפקיד החלון האנגלי הוא להכניס אור טבעי למרתף, כך שהחצר האנגלית תהיה מוארת בהתאם לרשת הנפרשת לצורך מניעת נפילה פנימה. וכאשר אין רשת יש צורך לשים תיחום אחר שיאבטח את האזור.

 

כיצד בונים חצר אנגלית?

תכנון אופטימלי של חצר אנגלית מאפשר לנצל את שטח החלל בצורה הטובה ביותר לצורך יצירת גינת נוי קטנה, פינת ישיבה או פינת עבודה. המרתף נוצר על ידי בנייה של קומה שלימה מתחת לפני הקרקע אולם הקומה המדוברת נבנית בלי פתחים לטובת אוורור טבעי או אור טבעי, מה המקשה מאוד על ניהול חיים שגרתיים במבנה שכזה ולכן, ניתן לשלב במרתף מערכת מיזוג לטובת סירקולציה האוויר, מערכת תאורה ועוד או שפשוט לבנות חצר אנגלית אשר מחדירה למרתף תאורה ואוויר טבעיים. חצר אנגלית חייבת להכיל ניקוז איכותי, איטום איכותי וכן בכדי ליצור אותה יש צורך להשתמש בחומרי הגלם הטובים ביותר. חשוב לקרות חצר אנגלית בצורה איכותית כאשר לעיתים בוחרים ליצור קירוי שיכול להיפתח ולהיסגר.

 

מה המידות המעוגנות בחוק לבניית חצר אנגלית תקנית?

הקמת חצר אנגלית מצריכה היתר בנייה שניתן לקבל אותו מאגף הרישוי והפיקוח אשר מצוי ברשות המקומית שלכם. ראשית עליכם להגיש בקשה להיתר כאשר לאחר הבקשה הוועדה המקומית דנה בבקשה והיא זו שרשאית להתיר לכם את הבנייה תוך כדי עמידה בתקנות, בדרישות ובהנחיות המרחביות והנקודתיות אשר קשורות לתב"ע. לכל ועדה מקומית יש הגבלות ופרשנויות שונות בכל הנוגע לחצר אנגלית, כך שעליכם לפנות למחלקת התכנון שברשות האזורית או המקומית שלכם וזאת בכדי לבדוק ולקבל את כל המידע הרלוונטי טרם אתם מגישים בקשה להיתר בנייה. ההנחיות המרחביות שנוגעות לרווח קובעות כי העומק של החצר האנגלית לא יהיה יותר מ1.50 מטר מתחת לקו הקרקע ובמקסימום רוחב של 1.50 בהתחשבות בקר מקו המבנה האחורי, הצדדי והקדמי.

ניתן לתכנן חצר אנגלית דקורטיבית על ידי שימוש בחומרי גלם שמצד אחד ידועים כאיכותיים ומצד שני כגמישים אשר מהם ניתן לעצב את סורגי החצר בעיצובים שונים דקורטיביים ומרשימים.

כתבות נוספות

מכונת כביסה

השכרת מכונת כביסה: כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

יציאה למסע של השכרת מכונת כביסה אולי נראית פשוטה במבט ראשון, אבל יש עומק מפתיע בנוחות המודרנית הזו שראוי למבט מקרוב. קשה להתעלם מהפיתוי של חופש מהתחייבויות ארוכות טווח ומעלויות רכישה מראש, במיוחד כאשר אורח החיים שלך דורש גמישות. בין אם אתם מנווטים בין סידורי מגורים זמניים, שוקלים ניהול בית חסכוני או פשוט בוחנים דרכים חדשות לייעול מטלות היומיום, השכרת מכונת כביסה יכולה להיות התשובה המעשית לחידת הכביסה שלכם.