טיפים לקבלת החזר מס

תוכן עניינים:

האם ידעתם שאנשים רבים בישראל זכאים להחזר מס? אם לא המאמר הבא הוא עבורכם. אנשים רבים בישראל כיום זכאים להחזר מס אך אינם מודעים לכך. על מנת לוודא שאתם לא כלולים ברשימת האנשים שלא מודעים לזכאותם לכסף, תוכלו לבצע בדיקה חינמית ופשוטה. לפניכם טיפים לקבלת החזר מס.


טיפים לקבלת החזר מס- מהו החזר מס?

החזר מס על היחידה להחזרי מס הוא למעשה זכאות לקבלת החזר כספי ממס הכנסה בעקבות גביית סכום גבוה מידי. מס הכנסה מחושב באופן שנתי על פי המשכורת שלכם. לכן, אם יש שנה בה הרווחתם פחות מבשנים אחרות, יש סיכוי גבוה שאתם זכאים להחזר כספי ממס הכנס. אצל עצמאים שהמשכורת אינה קבועה, הזכאות להחזר מס גבוהה אף יותר שכן, משנה לשנה המשכורת משתנה אך שיעור המס השנתי לא. מס הכנסה מאפשר להגיש בקשת החזר מס עד שש שנים אחורה, שלאחריה יוחלט האם הנכם זכאים להחזר המס או לא.

טיפים לקבלת החזר מס- מה הטיפים?

  • בדיקת זכאות להחזר מס- הטיפ המרכזי והראשון הוא לבצע בדיקת זכאות להחזר מס. באתר רשות המיסים קיים סימולטור ודרכו ניתן לבדוק האם אתה זכאי להחזר מס או לא. עליכם להזין את כלל ההכנסות שלכם וההוצאות הקשורות למס (פנסיה, קופות גמל ועוד) והסימולטור בודק האם הנכם זכאים או לא. זו בדיקה חינמית ופשוטה מאוד.
  • שומרים תלושי משכורת- טיפ נוסף הוא לשמור תלושי משכורת. החזר מס ניתן עד שש שנים אחורנית וקבלתו מצריכה את פירוט ההוצאות וההכנסות שלכם. לכן, שמרו את תלושי המשכורת שלכם ובדקו כל כמה שנים האם מגיע לכם החזר מס.
  • נקודות זיכוי- אחת הסיבות הנפוצות לזכאות להחזר מס היא נקודות זיכוי מס. נקודת זיכוי אחת במס שווה ל219 שקלים לחודש ו2,628 שקלים לשנה (נכון לשנת 2020). נקודות זיכוי ניתנות מסיבות שונות כמו לידה, לימודים ועוד. במידה ואתם זכאים לנקודת זיכוי וטרם עדכנתם את רשות המס כנראה שאתם זכאים להחזר מס.
  • לשמור קבלות של הוצאות לעסק- הוצאות מוכרות הן הוצאות שנועדו להפיק הכנסה לעסק. לעצמאים יש הוצאות מוכרות במס הכנסה ביניהן תמצאו דלק, קרנות השתלמות, נסיעות, ריהוט למשרד ועוד. לכן, אם אתם עצמאים הטיפ הזה הוא במיוחד בשבילכם. תשמרו קבלות של כלל ההוצאות של העסק שלכם, כיוון שתוכלו לקבל על הוצאות אלה החזר.
  • אל תפחדו לבדוק- אנשים רבים חוששים "להתעסק" עם מס הכנסה ומעדיפים לחיות מולם בגישת ה-אני לא אתעסק איתך אתה לא תתעסק איתי. אך שימו לב כי אין סיבה לחשש זה. מס הכנסה יודע שלעתים הוא עושה טעויות. במידה ואתם מעדיפים לא לדבר עם מס הכנסה בלי סיבה, תוכלו לבצע את הבדיקה החינמית באתר רשות המיסים ורק במקרה הצורך לפנות למס הכנסה.
  • ייעוץ מס- לפעמים הטיפ הכי טוב הוא לקבל ייעוץ מס מאנשי מקצוע. פקודת המס היא מורכבת וכוללת סעיפים רבים שמשתנים כל כמה שנים ולכן לעתים עדיף לקבל סיוע מקצועי.

כתבות נוספות

ריהוט גן

ריהוט גן מודרני: טרנדים חמים לשדרוג החצר שלך

דמיינו שאתם הופכים את החצר שלכם למקלט חיצוני עוצר נשימה, מקום שבו סגנון פוגש נוחות, וכל פריט מספר סיפור של חדשנות וקיימות. תחום ריהוט החוץ המודרני אינו עוסק רק במילוי חללים; מדובר ביצירת חוויות, זיכרונות והרחבה חלקה של הקסם הפנימי של הבית שלכם לעולם הטבע שבחוץ. בעודנו מביטים מעבר להגדרות המסורתיות וצוללים לתוך עיצובים עכשוויים, חומרים ברי-קיימא ופונקציונליות רב-תכליתית, אנו חושפים מגוון אפשרויות רביצה חדשניות שנועדו לשדרג את מרחב המגורים החיצוני שלכם.

איך למקם שטיח בסלון?

השטיח הוא פריט עיצובי ופונקציונלי כאחד, שיכול להוסיף חמימות, יופי ועניין לסלון. אך מיקום לא נכון עלול לפגוע באסתטיקה של החדר. קחו בחשבון את גודל

מטבח

חדשנות בבית: הגאדג'טים שיהפכו כל מטבח למתקדם ומאורגן

מטבחים נחשבים לעתים קרובות ללב הבית, מקום לא רק לבישול ארוחות אלא גם לטיפוח מערכות יחסים וטיפוח יצירתיות. עם ההתקדמות המהירה של הטכנולוגיה, המטבח המסורתי מתפתח לחלל המצויד בגאדג'טים שאינם עוסקים רק בנוחות, אלא גם בשינוי האופן שבו אנו חווים ומתקשרים עם הסביבה הקולינרית שלנו.