שיטות לחקירות

תוכן עניינים:

חוקר פרטי הוא אחד מהתפקידים שנמצאים מתחת לראדר, אך יש לו ביקוש רב מאוד. ישנם מקרים שונים בהם נרצה להיעזר בחוקר פרטי, החל מדברים שוליים ועד לדברים מהותיים שיכולים להגיע לבית משפט. כל האמצעים כשרים, אך תלוי איך אתם מבצעים אותם. על חוקר פרטי לדעת מהם הגבולות אותם אסור לו בשום פנים ואופן לחצות. ישנן שיטות חקירה שונות, כל חוקר דוגל בדרך שלו, אך כפופים לחוק.

שיטות לחקירות – הרשת החברתית 

הדרך הטובה ביותר למצוא את כל הפרטים אותנו אנו צריכים עבור תחילת החקירה לפחות היא דרך הרשתות החברתיות. למזלנו או לרעתנו, היום ניתן למצוא המון מידע דרך הרשתות החברתיות, החל מהתכתבויות ועד לפגישות. כאשר אנו מדברים על רשתות חברתיות חשוב להדגיש שאנחנו לא מדברים על פריצה לרשת חברתית פרטית, אלא אסיפת מידע דרך הפרופיל של אותו אדם. לרוב לא נמצא את כל הפרטים אותם אנו צריכים דרך הרשתות החברתיות, אך נוכל למצוא דברים הכרחיים להמשך המעקב. לדוגמא, אנו יכולים לראות באילו אירועים אותו אדם מתכוון להשתתף, עם מי הוא מתכתב וכמובן נוכל גם לחקור את הפרופיל של אותו אדם איתו החשוד נפגש.

https://inquiry.co.il/ מרד חוקר פרטי לבגידות ומעקבים

שיטות לחקירות – מעקבים

לאחר שעברנו את שלב אסיפת המידע על ידי חוקר פרטי מקצועי נוכל להמשיך צעד קדימה עם החקירה שלנו. מדובר על השיטה הקלאסית, מעקב. ברגע בו יש לנו מידע אודות פגישה מסוימת, נוכל להמתין ולאסוף מידע עם מי אותו אדם נפגש, במה קשורה השיחה וכן הלאה. במקרים בהם אין לנו עדיין את כל המידע אותו אנו צריכים אשר יכול לבסס כטענה משפטית אנו נרצה להתקדם שלב קדימה. נוכל לעבוד עם צילומי לילה, ציטוטים, האזנות וכן הלאה. נדמה כאילו כל אדם יכול לשמש כחוקר פרטי אך חשוב להדגיש כי מדובר על ציוד מתקדם, טכניקות שונות וכמובן לדעת מה רלוונטי לנו, מה לא, ומה כבר יכול להיחשב עבירה על החוק.

שיטות לחקירות – פנים מול פנים

השיטה הטובה ביותר להוציא מידע היא על ידי חקירה פרונטלית. אך מכיוון שאנו כפופים לחוק, יש לתת דגש עם מה מותר ומה אסור. החוקר משתמש בטכניקות שונות כדי להוציא את המידע הרלוונטי מאותו אדם, זה יכול להיות החל מחקירה במודע, או חקירה שלא במודע. זאת אומרת שהנחקר לא יודע שחוקר מדבר איתו, הם מנהלים שיחה רגילה על פניו, אך החוקר מוציא מידע אשר יכול להפליל את הנחקר. 

מצד שני, יש לנו גם חקירה פרונטלית אשר בה החוקר מוציא את הראיות המפלילות מול הנחקר, ומוכיח אותו. ניתן להשתמש בטכניקת עימות, טכניקת עדויות בה מציגים עדויות מזויפות ועוד טכניקות שונות. לאורך כל הדרך חייב החוקר להתייחס לאתיקה לפיה הוא עובד, עליו לפעול באופן חוקי, לנקוט בזהירות והוגנות.

כתבות נוספות

מכונת כביסה

השכרת מכונת כביסה: כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

יציאה למסע של השכרת מכונת כביסה אולי נראית פשוטה במבט ראשון, אבל יש עומק מפתיע בנוחות המודרנית הזו שראוי למבט מקרוב. קשה להתעלם מהפיתוי של חופש מהתחייבויות ארוכות טווח ומעלויות רכישה מראש, במיוחד כאשר אורח החיים שלך דורש גמישות. בין אם אתם מנווטים בין סידורי מגורים זמניים, שוקלים ניהול בית חסכוני או פשוט בוחנים דרכים חדשות לייעול מטלות היומיום, השכרת מכונת כביסה יכולה להיות התשובה המעשית לחידת הכביסה שלכם.