בניית בניין על קצה המזלג

תוכן עניינים:

בניית בניין היא פרויקט מורכב בו מעורבים אנשי מקצוע שונים, ישנה חקיקה ורגולציות, שיטות בנייה ופרטים רבים שיש לתת עליהם את הדעת. בוודאי שאין מדובר בתחום שאותו ניתן להסביר בכמה דקות. במאמר זה ניתן לכם טעימה קטנה מהתהליך, כלומר רק להבין את המסגרת הכללית של התהליך. אם תרצו להוציא אל הפועל פרויקט שכזה אנו ממליצים לכם להיעזר בשירותינו על מנת לקבל סיוע והדרכה פרטני.

השלבים בבניית בניין

תכנונים והיתרים – לפני שעולים עם כלי העבודה לאתר ולפני שמתחילים לצקת בטון ישנן שלבים מקדימים אותם יש לבצע על פי דרישות החוק וכל התקנות בנושא. באופן עקרוני אנו מדברים על קבלת היתר בנייה. לצרוך קבלת ההיתר יש להציג את התוכניות האדריכליות וכל הנספחים לוועדת הבנייה המקומית על מנת לקבל את האישור.

הכנת שטח הבנייה וביסוס המבנה – לאחר שניתנו ההיתרים הדרושים ניתן להתחיל בשלבים של הכנת השטח לבניית בניין. גם בשלב זה, כמו בכל השלבים אתם צפויים לפגוש תקנות, חוקים ומנגנוני פיקוח, כמו למשל הדרישה לגדר את אתר הבניה ולהציב שלטי אזהרה. בשלב הכנת השטח יש לפנות מהמגרש אתם כל המכשולים לתהליך הבנייה ולהביא אליו את כל מה שנדרש לצורך תהליך הבנייה, מגנרטורים ומכונות ערבול בטון ועד שירותים לפועלים והעובדים באתר.

שלב הביסוס הוא כבר השלב של הבנייה עצמה, השלב שבו מניחים את היסודות התת קרקעיים של המבנה. זהו שלב שבו נעשות עבודות עפר וחפירה. אם מדובר בבניית בניין עם קומות תת קרקעיות, כמו חנייה תת קרקעית, יש צורך בחפירה משמעותית. תנאי השטח משפיעים מאוד על מורכבות השלב הזה ובדרך כלל יש צורך בכלונסאות המאפשרות לבסס את המבנה על שכבת קרקע יציבה הנמצאת בעומק.

יציקת השלד – בשלב הבא של בניית בניין יש צורך ביציקת השלד. זהו שלב חשוב מאוד וישנם קבלני שלד המתמחים בשלב זה. השלד הוא המבנה החזק שנושא את כל עומס הבניין וגם מעניק לו עמידות כנגד כוחות חיצונים. יש לו חשיבות רבה ביציבות וחוזקו של המבנה ומסיבה זו ישנה רגולציה רבה בכל הנוגע לאופן שבו בונים את השלד, החומרים ועוד.

תשתיות הבניין – בין אם מדובר בבניין בניין למגורים או למטרה אחרת, תמיד יש צורך בתשתיות שונות. למשל תשתיות מים וביוב, תשתיות חשמל ותקשורת, מיזוג אוויר ועוד. חלק מהתשתיות נלקחות בחשבון כבר בשלב יציקת השלד, כמו למשל צנרת המוטמעת בבטון בתור הכנה לתשתיות חשמל ותקשורת. אחרות נעשות מייד עם סיום בניית השלד.

עבודות גימור – לאחר שיש לנו שלד ותשתיות אנו יכולים לעבור לעבודות הגימור. אלו הם השלבים האחרונים בבניית בניין. זהו השלב שבו נכנסים לעבודה אנשי מקצוע כמו טייחים וצבעים, רצפים, עבודות אלומיניום, התקנת חלונות, אסלות ועוד.

ברמה התאורטית זה נשמע פשוט. בפועל זה דורש לוחות זמנים, תיאום ושיתוף פעולה, הקפדה על בטיחות וניהול ברמה היומיומית על מנת להבטיח את התקדמות הפרויקט.

כתבות נוספות

ריהוט גן

ריהוט גן מודרני: טרנדים חמים לשדרוג החצר שלך

דמיינו שאתם הופכים את החצר שלכם למקלט חיצוני עוצר נשימה, מקום שבו סגנון פוגש נוחות, וכל פריט מספר סיפור של חדשנות וקיימות. תחום ריהוט החוץ המודרני אינו עוסק רק במילוי חללים; מדובר ביצירת חוויות, זיכרונות והרחבה חלקה של הקסם הפנימי של הבית שלכם לעולם הטבע שבחוץ. בעודנו מביטים מעבר להגדרות המסורתיות וצוללים לתוך עיצובים עכשוויים, חומרים ברי-קיימא ופונקציונליות רב-תכליתית, אנו חושפים מגוון אפשרויות רביצה חדשניות שנועדו לשדרג את מרחב המגורים החיצוני שלכם.

איך למקם שטיח בסלון?

השטיח הוא פריט עיצובי ופונקציונלי כאחד, שיכול להוסיף חמימות, יופי ועניין לסלון. אך מיקום לא נכון עלול לפגוע באסתטיקה של החדר. קחו בחשבון את גודל

מטבח

חדשנות בבית: הגאדג'טים שיהפכו כל מטבח למתקדם ומאורגן

מטבחים נחשבים לעתים קרובות ללב הבית, מקום לא רק לבישול ארוחות אלא גם לטיפוח מערכות יחסים וטיפוח יצירתיות. עם ההתקדמות המהירה של הטכנולוגיה, המטבח המסורתי מתפתח לחלל המצויד בגאדג'טים שאינם עוסקים רק בנוחות, אלא גם בשינוי האופן שבו אנו חווים ומתקשרים עם הסביבה הקולינרית שלנו.