פינוי פסולת בניין בשוהם – המדריך המלא

תוכן עניינים:

פסולת בניין אשר נוצרת בעקבות עבודות שיפוץ, בניה וחפירה, דורשת טיפול מתאים. אי אפשר לזרוק את הפסולת לפחים הרגילים וזאת כיוון שפעולה שכזו תגרום להפרעה לאנשים, תזיק לסביבה ותמנע פעולות מחזור. מבחינת העירייה, פינוי שאינו למקומות המיועדים לכך עלול לגרור לקנסות גבוהים ובצדק.

עבור אלו שמתכננים לשפץ, לבנות ולבצע עבודות הקשורות בחפירות, הכנו מדריך מקיף המכיל מידע על מהי פסולת בניין, מה אומרות הנחיות הפינוי בשוהם, המלצות לפינוי נכון וחישוב כמויות פסולת שצפויות להיות בפרויקט. כמו כן, ריכזנו המלצות וטיפים לבחירה בחברה המתאימה לביצוע עבודות הפינוי.

מהי פסולת בניין?

בהגדרה של פסולת בניין נכנסות כל שאריות וחומרי הבניה. בכלל זה נכנסים כל חומרי הבניה אשר נשארו לאחר שנעשה בהם שימוש, פסולת של הבניה, מרצפות, בלוקים, דבקים ואחרים. כמו כן, אריזות אשר משמשות לחומרים השונים ולכלים שמורכבים במהלך הבניה נחשבות גם הן לפסולת בניין שיש לפנות באופן מסודר.

בנוסף לפסולת ה"סטנדרטית" ישנה פסולת שמוגדרת כמסוכנת או מזהמת. אסבסט צמנט על חומריו השונים וכל גורם אחר אשר עלול להוות מפגע סביבתי או לבני האדם. בכל מקרה יש לזרוק את הפסולת למקום המיועד, אך במקרה של פסולת מסוכנת יש לתאם את הפינוי עם הגורמים המיועדים לכך וניתן להתייעץ על כך עם חברה המתמחה בתחום ועם העירייה.

הנחיות פינוי פסולת בניין בשוהם

ההנחיות לפינוי פסולת נכתבו על ידי העירייה תוך התחשבות בנושא איכות הסביבה, תהליך הריסת מבנים וחשיבה על תושבי העיר. יש לציין כי על פי החוק, השלכת פסולת בניין הינה עבירה אשר יכולה להוביל לעד שנת מאסר בפועל. ההנחיות לפינוי חלות על כל פעולות הבניה לרבות הריסת מבנים, שיפוץ, חפירה וכמובן, בניית מבנים חדשים.

ההנחיות קובעות כי כל פסולת אשר נוצרת בעקבות פעילות בניה, הריסה או חפירה, חייבת להיות מטופלת בצורה המתאימה. ככל הניתן, יש לפעול למחזור הפסולת ואם לא ניתן לעשות זאת יש לפנות כל סוג שלה למקום המיועד שנקבע ואושר על ידי העירייה. יש לקבל אישור לפינוי מבעוד מועד ולא להתחיל את העבודה לפני שישנם אמצעים מתאימים לביצוע הניקיון כפי שצריך.

כיצד נפנה את הפסולת מתוך הבניין

נושא פינוי פסולת בניין בתשוהם מתייחס לשני חלקים: פינוי מתוך הבניין אל המכולה המתאימה ופינוי המכולה אל המקום המיועד לכך. במידה ונעשות פעולות של בניה, שיפוץ או הריסה בגובה אשר עולה על 3 מטרים יש להשתמש בשרוול (ארובת שפיכה) כדי להעביר את הפסולת אל המכולה. אין להשתמש במדרגות או במעלית לצורך כך.

את המכולה אשר תכיל את החומרים יש לכסות בזמן שהיא לא נמצאת בשימוש. ילדים ועוברי אורח יכולים להיכנס אל המתקן שכזה פתוח ולהיפגע. בנוסף, במקרה של רוח, עלול להתפזר אבק מזיק וכיסוי מונע גם מצב של כניסת נוזלים (גשמים או אחרים) לתוך המכולה. לאחר שהסתיים שלב הפינוי אל המכולה או כשזו התמלאה, יש להעביר אותה אל המקום המיועד שמתאים להשלכת פסולת מסוג זה.

פינוי פסולת בניין בשוהם – המדריך המלא

כמות הפסולת הצפויה להצטבר בתהליך

כמות פסולת הבניה הכוללת בישראל עומדת על כ-7 טון מדי שנה. נתון זה מכיל את כל הפסולת מכל סוגי עבודות הבניין ומדובר בכמות עצומה של שאריות. פרויקטים פרטיים וציבוריים יוצרים פסולת שיש לפנות בצורה מסודרת. במידה וזו נשארת בשטח היא עלולה ליצור נזק לסביבה ולאנשים. המטרה של המדינה היא להצליח לפנות את הפסולת בצורה מסודרת ככל האפשר לעודד את מחזורה אם ניתן.

מבחינת הרשויות המקומיות והערים, עליהם להכריז על אזורי פינוי פסולת מסודרים המיועדים לזו הרגילה והלא מזיקה. כל מי שמבצע עבודות בניין בשוהם צריך להכיר את המיקום אליו יש לזרוק את השאריות ולבקש מהקבלן או הגורם המפנה אישור על כך שהוא מבצע את העבודה כהלכה.

במידה וישנם חומרים מסוכנים הטיפול חייב להיות מקצועי ובטיחותי. אי אפשר להסתפק במכולה אחת אשר תוביל את כל הפסולת לאותו מקום. במידה וידוע על חומרים מסוכנים באזור, יש לדאוג מראש לשתי מכולות ולתאם את הפינוי מול הגורמים הרלוונטיים.

אלו שבונים, משפצים או חופרים, רוצים לדעת בדרך כלל מראש לכמה פסולת עליהם להתכונן. ישנן מכולות שונות המגיעות בגדלים משתנים וכדאי לנסות להתאים בין הגודל של המכולה לכמות הפסולת או להביא בחשבון שיהיה צורך לפנות אותה מספר פעמים. ניתן להעריך מראש את כמות הפסולת כאשר בפעולת שיפוץ סטנדרטי בבית שגודלו כ-100 מ"ר צפויה להיות כמות של לפחות 10 טון. כך גם בבניה של משרדים ומבנים ציבוריים.

בבניה טרומית המיועדת למגורים, כמות הפסולת הצפויה להיות למבנה בגודל 100 מ"ר צפויה לעמוד על כ-6 טון. כך גם בבניה למסחר ולתעשייה. בבניית מרתפים בגודל 100 מ"ר צפויה להיות פסולת של כ-3 טון. בפעולות הריסת בתים, אשר מתבצעות לא פעם בשוהם, על כל הרס של 100 מ"ר כמות הפסולת יכולה להגיע לכדי 50 טון ויותר.

הנחת המכולה במקום המתאים ולזמן מינימלי ככל האפשר

מכולת פינוי פסולת בניין בשוהם תיראה כקופסת מתכת גדולה ויציבה. היא לא מחמיאה לסביבה, תופסת מקום בחניה והיא הדרך הטובה והיעילה ביותר שקיימת היום לפינוי הפסולת. המכולה יכולה להגיע בגדלים שונים, בהתאם לצפי הפסולת שתצא בפרויקט ובהתאם לאזור הפנוי במקום. לא פעם ישנו קושי למצוא מקום פנוי בשוהם ולכן נדרש תיאום מראש מול הדיירים באזור או מול הגורמים הרלוונטיים אם מדובר במבנים ציבוריים, תעשייתיים או מסחריים.

המטרה היא להניח את המכולה לזמן הקצר ביותר וליצור מינימום הפרעה. אם לא ניתן להניח מכולה גדולה יש להביא בחשבון שיהיה צורך לפנות אותה באמצע העבודה ובזמן הפינוי אי אפשר יהיה להמשיך את הוצאת הפסולת מהמבנה. בבחירת המקום בו היא תונח יש צורך לדאוג לביטחון של כל התושבים בסביבה, לכסות אותה וכמובן לבדוק כי היא יציבה ושהמטרד הסביבתי הוא מינימלי.

תיאום בין הגורמים השונים הכרחי לפרויקט הבניה, השיפוץ וההריסה. ברגע שבעלי המקצוע מוכנים להתחיל בהריסות ובפירוק תונח המכולה וברגע שאפשר לעבור לשלב הבא בפרויקט ואין יותר צורך בה, יש לפנות אותה למקום המיועד ולהחזיר לתושבי האזור את הנוחיות שלהם בחזרה. מבחינת הגודל, מומלץ להתייעץ עם חברה המתמחה בתחום ויחד לבחור את גודל המכולה שתשרת את הפרויקט בצורה הטובה ביותר.

עלויות המכולה

מחיר השכרת מכולה לפינוי פסולת נע בין 600 ל-2000 ₪ ביום. הגורמים המשפיעים על העלויות יהיו הגודל של המכולה, מספר הימים שהיא תשמש אותנו וגם לחברה יכולה להיות השפעה על המחיר. ניתן להתייעץ כבר בתחילת הדרך של הפרויקט ולהעריך את העלויות.

בבחינת העלויות יש לבדוק גם את אופן הפינוי של המכולה ולוודא כי החברה מתנהלת בהתאם לחוק והיא מבצעת פינוי רק למקומות שיועדו לכך על ידי עיריית שוהם. יש לבקש הצעת מחיר מסודרת ולבדוק מה בדיוק היא כולל, לאילו תאריכים המכולה מובטחת ולאן החברה תפנה אותה. יש לתאם את הזמנת המכולה עם הקבלן או אנשי המקצוע בשטח ולהימנע ממשיכת זמן, שעלולה לגרום למחיר גבוה וכמובן, הפרעה לעוברי אורח.      

טיפים לבחירת חברה לפינוי פסולת בניין בשוהם

רובנו לא עוסקים בתחום הבניה ובוודאי לא בתחום פינוי פסולת בניין בשוהם. אנחנו לא יודעים כיצד לבחור את החברה שתלווה אותנו לאורך הדרך ולא פעם אפילו שוכחים שעלינו לדאוג גם לסביבה ולא רק למה שמתבצע בתוך המבנה שלנו. הטיפים הבאים יעזרו בבחירת החברה המתאימה לפינוי הפסולת:

ייעוץ מקדים

לפני שהחברה מציעה פתרון עליה להבין את הצורך. חברה אשר מנסה למכור ישר ולא שואלת שאלות, לא תבין את הצרכים האישיים שלנו ולא פעם תיתן לנו את הפתרון הלא נכון. על החברה לייעץ לנו, לענות על שאלות שונות ולהציע יותר מאשר פתרון אחד. יש לזכור כי כל פרויקט הוא מיוחד וכל שטח מגיע עם מגבלות שונות, ככל שהחברה קשובה יותר כך הסיכוי שהיא תיתן מענה מדויק עולה.

עלויות

לאחר שהוחלט על גודל המכולה המבוקש אפשר לקבל הצעת מחיר. יש לבדוק את המחיר ומה הוא כולל. יכול להיות שחברה אחת תוכל להציע הצעה נמוכה במיוחד, אך עבור מכולה קטנה והפתרון לא יהיה מספק. לכן, יש להשוות בין הצעות דומות ולבדוק מה כולל השירות של החברה.

פינוי פסולת באופן מסודר

יש לשאול את החברה לאן היא מפנה את הפסולת. העירייה קובעת האם המקום אליו תילקח המכולה תקין או לא. במידה ומדובר בפרויקט חפירה ויש צורך להוציא אדמה (אשר גם יכולה להיחשב כפסולת), יש לבדוק כי היא תגיע למקור מתאים ולא לאתר השלכת פסולת. ככל האפשר, העירייה שואפת למחזר את החומרים והשאריות ועל כן יש לוודא מה נעשה עם אותם חומרים. אותם חומרים.

סיכום על מיקום הנחת המכולה

יש לתאם מראש את מיקום הנחת המכולה כך שאפשר יהיה להגיע אליה באופן מתאים ושהיא לא תהווה הפרעה לסביבה. יכול להיות שוועד הבית או הגורמים האחראיים יאשרו את ההנחה במקום מסוים אך בפועל החברה שמובילה את המכולה או הגודל שנבחר לא יכולים להיכנס לאזור. יש לסכם מראש את כל הפרטים ולנסות להימנע משאלות פתוחות.

עלויות פינוי פסולת בניין בשוהם

עלויות הפינוי הן העלויות המתווספות לעלות המכולה. מחיר הפסולת מחושב על פי קוב והוא כולל את עלויות ההטמנה. המחיר כולל את הנעת המכולה ליעד ואת העלויות שמבקש מרכז ההטמנה. המחיר יכול להתחיל מ-80 ₪ לקוב ויכול לגעת בעלויות של 200 ₪ לקוב.

הבדלי המחירים נובעים מהמרחק שיש לנסוע מאתר הבניה ועד לאתר השלכת הפסולת, מורכבות הפינוי וסוג הפסולת. במידה ומדובר על פסולת סטנדרטית שאינה מסוכנת, המחיר יהיה נמוך יותר מהשלכת פסולת של חומרים מסוכנים.

לעבוד עם חברה מקצועית שמכירה את שוהם

פרויקט הבניה, השיפוץ, ההריסה או החפירה הוא פרויקט חשוב מדי ורק אנשי מקצוע המתמחים בתחום צריכים להיות מעורבים בו. בכל פרויקט ישנם שלל אנשי מקצוע שנכנסים ויוצאים ממנו ולא תמיד קל לעקוב אחר המתרחש. למרות הקושי, יש להקפיד על עבודה מול אלו שמכירים את התקנות והחוקים ויודעים כיצד לעבוד בעיר.

חברת עבודות עפר ישראל מבצעת פרויקטים בסדרי גודל שונים ונותנת שירותי פינוי פסולת בניין בשוהם. החברה שמחה לייעץ למתעניינים וללקוחות ולמצוא את הפתרונות הנכונים והיעילים ביותר לכל צורך. יש ברשותנו מכולות בגדלים שונים והפינוי מתבצע רק לאתרים המורשים. לפרטים נוספים וביצוע פרויקט מוצלח, נשמח לשמוע ממך.

כתבות נוספות

מכונת כביסה

השכרת מכונת כביסה: כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

יציאה למסע של השכרת מכונת כביסה אולי נראית פשוטה במבט ראשון, אבל יש עומק מפתיע בנוחות המודרנית הזו שראוי למבט מקרוב. קשה להתעלם מהפיתוי של חופש מהתחייבויות ארוכות טווח ומעלויות רכישה מראש, במיוחד כאשר אורח החיים שלך דורש גמישות. בין אם אתם מנווטים בין סידורי מגורים זמניים, שוקלים ניהול בית חסכוני או פשוט בוחנים דרכים חדשות לייעול מטלות היומיום, השכרת מכונת כביסה יכולה להיות התשובה המעשית לחידת הכביסה שלכם.